ביטוח נסיעות לחו״ל – היבטים שכדאי להכיר בימי קורונה בעולם והאם ישנה משמעות לאיזה דרכון יש לכם?

ביטוח נסיעות לחו״ל – כאשר נגיף הקורונה פגע באנשים רבים ברחבי העולם, רוב הפוליסות לביטוח נסיעות לא הצליחו לכסות ביטולים או הפרעות הקשורים למגפה.

לעתים קרובות, משום שהן לא כוללות כיסוי ביטוחי למגפות.

אבל בחודשים שעברו מאז פרוץ הקורונה, החל ענף ביטוח הנסיעות להציג שורה של פוליסות חדשות המכסות את המחלה, במיוחד כדי לעמוד בדרישות החדשות שהציבו יעדים שונים ברחבי העולם.

ענף הביטוח מתחיל לטפל בקורונה כמו בכל מחלה (או מחלה בלתי צפויה) אחרת.

ואם ביטוח הנסיעות שלכם כולל כיסוי לקורונה, ולא מתאפשר לכם לנסוע כי חליתם, הביטוח יפצה אתכם, כמו בכל מקרה של מחלה בלתי צפויה שמונעת את הנסיעה.

פוליסות הכוללות היום את נגיף הקורונה, יכסו את המבוטחים גם במקרים שאובחנו כחיוביים במהלך הטיול, כמו כל ביטוח המכסה הפרעת טיול.

השינוי הרחב בפוליסות ביטוח הנסיעות נובע באופן חלקי מביקוש הצרכנים, מהבנה טובה יותר של הנגיף (כולל שיעורי התמותה ועלויות בתי חולים), ומהלהיטות של ענף הביטוח לחדש את הנסיעות לחו״ל.

פוליסת ביטוח הנסיעות בתקופת משבר הקורונה

כמו כל הביטוחים, אל תשכחו שבכול הנוגע להבנת הביטוח שלכם, השטן נמצא בפרטים הקטנים, כולל מה מכוסה, היעדים שבהם הביטוח נדרש והסייגים הבלתי נמנעים.

כיצד מכסה ביטוח הנסיעות את הקורונה?

הפוליסה החדשה הכוללת קורונה מציעה לנוסעים כיסוי החל מהיום שלאחר הרכישה ועד לחזרתם הביתה.

במהלך תקפה זו, אם הם חולים ורופא קובע שהם לא יכולים לנסוע בגלל הקורונה, או מחלה אחרת, הם ייהנו מכיסוי במקרים של ביטול נסיעה והפרעת הטיול.

דרישות הביטוח הקשורות ליעד הנסיעה

הנוסעים לחו״ל הם לא היחידים שדואגים לבריאותם. רשימה הולכת וגדלה של מדינות מחייבת כיסוי רפואי לקורונה, כתנאי מוקדם לביקור, לרוב יחד עם אמצעי ביקורת אחרים כמו בדיקת קורונה לפני הנסיעה ובדיקת תסמינים בעת ההגעה.

לדוגמה, נתייחס לאפשרויות הכניסה לאחת ממדינות האיחוד האירופי (EU). מטבע הדברים, אם כישראלים אתם מחזיקים גם באזרחות של מדינה החברה ב- EU, כמו, דרכון פולני או פורטוגלי, תוכלו להיכנס לאירופה כמו כל אזרח אירופי אחר.

אבל מה יעשו אזרחי ישראל שאין ברשותם גם אזרחות אירופאית?

ובכן, נכון לימים אלה (מאי 2021), הנציבות האירופאית מציעה למדינות ה-EU להקל על ההגבלות הנוכחיות לנסיעות לא חיוניות אליהן, מתוך התחשבות בהתקדמות של מסע החיסונים ובהתפתחויות המאפיינות את המצב האפידמיולוגי הנוכחי ברחבי העולם.

הנציבות מציעה לאפשר כניסה למדינות האיחוד מסיבות לא חיוניות, לא רק לכל הנוסעים המגיעים ממדינות עם מצב אפידמיולוגי טוב, אלא גם לכול הנוסעים שקיבלו את המינון המומלץ האחרון של החיסון, שהוכר על ידי האיחוד האירופאי.

בנוסף, הנציבות מציעה שבהתאם להתפתחות המצב האפידמיולוגי ב-EU, ניתן יהיה להעלות את הסף הקשור למספר המקרים החדשים שנמצאו חיוביים לקורונה, המשמשים לקביעת רשימת המדינות שמהן יש לאפשר כל נסיעה. זה אמור לאפשר את הרחבת הרשימה.

פערים בביטוחי נסיעות

פוליסה המכסה את הקורונה כאירוע רפואי שעלול לגרום לביטול הנסיעה, להפרעת הטיול או כאירוע המספק כיסוי לטיפול רפואי ופינוי – עדיין לא בהכרח מכסה את הנוסעים שרוצים לשנות את המסלול כשהם לומדים שיצטרכו להיות בבידוד, גם אם נבדקו ונמצאו שליליים לקורונה.

הפוליסה גם לא קשורה בהכרח לתנאים בשטח כמו עליה בזיהומים, אזהרות מסע או הפסקת טיסות ליעד וממנו. מומחים בענף צופים שחלק מהנושאים הללו יתפתחו וייכללו בפוליסות העתידיות כאשר ענף הביטוח יסתגל למציאות המתמשכת של הקורונה.

תוכן עניינים

ביטוח תאונות אישיות

ביטוח תאונות אישיות

ביטוח תאונות אישיות – אחד הביטוחים החשובים והנפוצים ביותר בעת האחרונה זהו ביטוח תאונות אישיות. מלבד מקרים חריגים, אין תנאי מינימום עבור ביטוח מסוג זה

להמשך הודעת ווטסאפ מלאו פרטים!

קבל שיחת ייעוץ חינם!

מלא/י את הטופס מטה, וניצור איתך קשר בהקדם.