ביטוח אופנוע או קטנוע

ביטוח אופנוע או קטנוע –  בשנים האחרונות, עלייה חדה חלה במחירי תכניות הביטוח לרכבים דו-גלגליים, מה שהוציא אלפי אופנוענים וקטנוענים להפגנות בכבישים וברחובות העיר והכפר. תחום ביטוח הרכב נמצא תחת פיקוחו של משרד האוצר וגם של המפקח על הביטוח.

המחירים הגואים מקורם בהחלטת המפקח על העלאת מחירי הביטוח, ההיגיון מאחורי ההחלטה הוא שבעלי קטנוע נפגעים יותר בתאונות והם בעלי סיכוי רב יותר להיהרג ביחס לנהג הנוהג במכונית.

יש הטוענים שאותו מפקח דואג לישבנן של חברות הביטוח ולאינטרסים הצרים שלהן.

ביטוח אופנוע / קטנוע חובה

הנסיקה במחירי הקטנועים הביאה למחירים קרוב לאחידים עבור כל קטנוע עד נפח מנוע 500 סמ”ק.

כאשר עד לפני כשנתיים עלה ביטוח חובה עבור קטנוע 50 סמ”ק כ-1,000 שקלים, הרי שבימינו מדובר על מחיר של כ-3,000 שקלים – בדומה לעלות ביטוח לדו-גלגלי כבד משמעותית.

הדבר הביא לצניחת מחירי הקטנועים בנפח מנוע 50 סמ”ק.

היתרונות היחידים של קטנוע 50 סמ”ק כבר אינם קיימים, למעשה.

בעוד שפעם תהליך הוצאת רישיון היה כרוך בשיעורים בודדים ובמבחן שליטה פשוט, הרי שכיום תהליך זהה מקנה רישיון נהיגה עד 125 סמ”ק.

יצוין כי בשאר מדינות העולם מקדמים נסיעת רכב דו-גלגלי על הכביש, שהרי אלו מזהמים פחות, מסייעים בהקטנת עומסי תנועה ואינם מוסיפים על בעיות חניה קיימות בעיר הגדולה.

בישראל, מסיבות לא ברורות (או שכן), הוחלט להעלות מחירי ביטוח חובה, כך שעלות הקטנוע הופכת לעיתים נמוכה מזו של הביטוח.

מצב זה עשוי להביא למצב בו בעלי קטנוע יימנעו מביטוח חובה וייחשבו עבריינים על-פי חוק.

הוא הבוחר לרכב על קטנוע עושה זאת גם משיקולים כלכליים.

העלאת מחירים זו הופכת את רכישת הקטנוע לבלתי כדאית. למשל, סטודנטים שאינם מסוגלים לממן רכב, מסתייעים בדו-גלגלי; העלאת המחירים פוגעת בהם ובאוכלוסיות אחרות מעוטות יכולת.

אין לרוכב קטנוע אפשרויות רבות בבחירת חברת הביטוח שתעניק לו ביטוח לקטנוע.

חברות ביטוח מעטות מאוד כוללות תכנית ביטוח חובה לדו-גלגלי.

חשוב גם לדעת שבנוסף לביטוח חובה לדו-גלגלי, בדומה לכל רכב, אפשר להוסיף ביטוח צד ג’ המגן בפני פגיעה ברכבו או ברכושו אל אדם אחר.

ניתן להוסיף גם ביטוח מקיף שכולל בתוכו ביטוח צד ג’ ומגן בפני נזקי רכב או רכוש של בעל האופנוע.

סטטיסטית, קל להבחין בכך שמספר האופנועים המעורבים בתאונות גדול יחסית ולפיכך יש לדאוג מיידית עם רכישת הרכב הדו-גלגלי לבטחו ולהיות מוגן מכל כיוון אפשרי.

טרם רכישת הפוליסה, מומלץ בחום רב לקרוא את הסעיפים בקפידה ולהבינם לעומק.

רצוי גם להיוועץ בבעל מקצוע המתמחה בעולם זה של ביטוח רכבים דו-גלגליים ולהתאים את הפוליסה המתאימה ביותר לאופנוע, שתמנע מהנהג לשאת בנזקים כלכליים כבדים בכל מקרה בלתי צפוי.

 

ביטוחים נוספים שיכולים להיות רלבנטיים עבורך:

איפה ניתן לקבל ביטוח קטנוע או ביטוח אופנוע?

נסיעה באופנועים או קטנועים, מחייבת אתכם בביטוח, ביטוח חובה (וגם ביטוח צד ג’ ומקיף).

וכך גם נסיעה באופנוע  או בקטנוע היא יקרה יחסית מנסיעה ברכב מכיוון שהביטוח לאופנוע יקר באופן יחסי, למה?

כי לצערנו – אם נבחן את הסטטיסטיקה לאורך השנים אופנועים וקטנועים מעורבים הרבה יותר בתאונות דרכים מאשר משאיות, מוניות או כלי רכב אחרים, הסיכון ברכיבה על אופנוע כבד או קטנוע בסיסי גדול בהרבה יותר מכלי רכב אחרים.

מלבד זאת במצב שך תאונה (טפו טפו טפו), רוכב הקטנוע חשוף הרבה יותר מהנהג ברכב או מנוסעיו, ולכן הסיכוי לפגיעה חמורה יותר וגבוהה (ביחס לנוסע בכלי רכב רגיל הנוסע על 4 גלגלים).

ניתן לקבל ביטוח לאופנוע או ביטוח לקטנוע בסוכנויות הביטוח הקרובות לביתך ובחברות הביטוח הגדולות כגון הפול, ביטוח ישיר ועוד.

תוכן עניינים

ביטוח מקיף

ביטוח מקיף

ביטוח מקיף – כידוע, זוהי חובתו של כל בעל רכב לרכוש ביטוח חובה. עם זאת, קיימים ביטוחי רכב נוספים שלעיתים כדאי להוסיף, אחד מהם מוכר

ביטוח מנהלים אובדן כושר עבודה

ביטוח מנהלים אובדן כושר עבודה

ביטוח מנהלים אובדן כושר עבודה, “אובדן כושר עבודה” זהו רכיב ביטוחי שרבים מעדיפים שלא ללמוד עליו כהלכה. מטבע הדברים, האדם הסביר מעדיף שלא להתעמק באפשרויות

ביטוח סיעודי

ביטוח סיעודי

ביטוח סיעודי – כולנו יודעים כבר מזמן: ביטוח סיעודי פרטי הוא לא מהביטוחים הזולים שקיימים, עבור קהלים רחבים זוהי הוצאה יקרה למדי – בעיקר בשל

להמשך הודעת ווטסאפ מלאו פרטים!

קבל שיחת ייעוץ חינם!

מלא/י את הטופס מטה, וניצור איתך קשר בהקדם.