הצטרפות לביטוח בריאות

הצטרפות לביטוח בריאות – לאחר שבדקתם אם קיימים ביטוחי בריאות על שמכם ולאחר שסקרתם מספר סוגי ביטוחי בריאות ובחרתם בביטוח בריאות שמתאים לכם

כדאי לדעת לאילו דברים אתם צריכים לצפות ומה נדרש להכין בהליך הצטרפות לביטוח בריאות.

מה כדאי להכין בתהליך הצטרפות לביטוח בריאות

עם קניית הפוליסה או עם חידושה, חברת הביטוח חייבת לספק למבוטח את המסמכים המצוינים להלן:

  • טופס גילוי נאות עם תמצות פרטי הפוליסה העיקריים שבאמצעותו אפשרי להשוות בין פוליסות ביטוח.
  • הפוליסה עם פירוט תנאי הביטוח.
  • טופס פרטי ביטוח הכולל פרטים מסוימים לגבי המבוטח שקנה את הפוליסה. הדף יכלול פרטים אישיים, חריגים אישיים, תוספות חיתומיות, סוג כיסויים ביטוחים, תקופת ביטוח, סכומי ביטוח, סוג פרמיה, טבלת פרמיות ועוד.
  • כאשר מדובר בביטוח קבוצתי, יש לספק טופס פרטי ביטוח עבור מידע אשר אינו מפורט בטופס גילוי נאות
  • העתק מטופס הצטרפות לתכנית הביטוח, הכוללת תשובות המבוטח לשאלות חברת הביטוח, כדוגמת – הצהרת בריאות.

רכישת ביטוח – להישאר עם האצבע על הדופק

אילו מסמכים עליכם לקבל במשך תקופת הביטוח?

דיווח שנתי. מדי שנה, נדרשת חברת הביטוח לשלוח למבוטחיה דיווח השנתי המפרט עיקרי כיסויים קיימים ופרמיות ששולמו במשך השנה. החברה תשלח את הדו”ח השנתי עד סופו של חודש אפריל של השנה הבאה אחריה.

הודעות לגבי שינוי בתנאים של ביטוח קבוצתי. על חברת הביטוח לשלוח לכל מבוטחיה בתכנית ביטוח בריאות קבוצתי הודעה מתאימה בנוגע לשינויים שבוצעו בפרמיה או בתנאי הכיסוי, במשך תקופת הביטוח או בעקבות חידושו. ההודעה תישלח 30 ימים טרם ביצוע השינוי.

הודעה לגבי התחלה של גביית פרמיה בביטוח קבוצתי. לגבי ביטוח בריאות קבוצתי, כאשר המבוטח משלם פרמיה אחרי מועד ההצטרפות, חבר הביטוח צריכה לשלוח לו הודעה כתובה במהלך 90 הימים שלפני יום תחילת הגביה. כך, למשל, יש לפעול עם הגעת ילדים הכלולים בביטוח (וצורפו חינם) לגיל 18 ומחויבים בתשלום החל מגיל זה.

הודעת זכות להמשכיות בתכנית ביטוח סיעודי

על-פי הנחיות המפקח על הביטוח, בעת שפוליסה קבוצתית של ביטוח סיעודי אינה מתחדשת לגבי כלל מבוטח הקבוצה, הרי שכאשר עוזב מבוטח את הקבוצה, או כאשר הוא מאבד זכאותו להמשיך להיות מבוטח בתכנית הפוליסה הקבוצתית, נדרשת חברת הביטוח לשלוח לאותו מבוטח הודעה לגבי זכותו להמשכיות בתכנית פוליסה פרט.

תוכן עניינים

ביטוח רכב

ביטוח רכב

ביטוח רכב הוא היבט קריטי בבעלות על רכב, המספק הגנה כלכלית מפני נזקים פיזיים או פגיעה גופנית כתוצאה מהתנגשויות תנועה ומפני אחריות שעלולה לנבוע גם

להמשך הודעת ווטסאפ מלאו פרטים!

קבל שיחת ייעוץ חינם!

מלא/י את הטופס מטה, וניצור איתך קשר בהקדם.