אילו סוגי ביטוח חיים קיימים?

אילו סוגי ביטוח חיים קיימים? ביטוח חיים הוא תחום חשוב בעולם הביטוחים בימינו אנו, הן עבור שכירים והן באופן פרטי, ללא קשר למקום העבודה.

ניתן להבין כי ביטוח חיים הוא מהותי עבור פיצוי בני המשפחה במקרה של פטירה (חלילה). בפועל, ישנם מספר סוגי ביטוח חיים, וכן שימושים לכיסוי הביטוחי.

יש חפיפות ותנאים דומים בין תכניות הביטוח השונות המוצעות על-ידי חברות ביטוח, כדוגמת ביטוח תאונות אישית; עם זאת, כדאי לבצע את ההבחנה היטב, ולהבין עבור אילו מקרים הביטוח מופעל לטובתכם, ועבור אילו מקרים לא, זאת בכדי להימנע מהפתעות בלתי צפויות ולא נעימות.

ביטוח חיים – על מה מדובר בעצם?

ביטוח חיים מהווה למעשה הסכם בין חברת הביטוח לבין המבוטח, במסגרתו מקבל המבוטח או משפחתו פיצוי בגובה קבוע מראש, במקרה (חלילה) של פטירה או אובדן כושר עבודה.

זהו פיצוי שניתן לקבל כקצבה חודשית או כסכום חד פעמי – בהתאם לתנאי התכנית. ברוב המקרים, ניתן לרכוש ביטוח חיים באמצעות מקום העבודה, בתכנית הכוללת הפרשה משכרו החודשי של העובד, נוסף על הפרשה על חשבונו של המעביד – כסכום המשמש גם כדמי פרישה ופיצויי פיטורין.

ביטוח חיים לשכירים, המכונה אף “ביטוח מנהלים“, נפדה עם הפרישה לגמלאות, או במקרה המצער של אובדן כושר עבודה או פטירה בטרם עת.

אילו סוגי ביטוח חיים קיימים?

ישנם כמה סוגים של פוליסות ביטוח חיים: ביטוח ריסק זהו שמו הישן, והוא משמש במקרים של פטירת המבוטח ומאפשר לבני משפחתו לשמור על רמת החיים בה הורגלו לחיות טרם השינוי המצער.

ישנו גם ביטוח משכנתא שהבנקים מחייבים לרכוש במקרה של לקיחת הלוואה לרכישת דירה, לרבות ביטוח חיים וביטוח לאובדן כושר עבודה.

ביטוח זה משמש כערובה על החזר המשכנתא לבנק, גם במקרי פציעה או נכות קבועה.

האם ניתן להבחין בין ביטוח תאונות אישיות לביטוח חיים?

רבים וטובים מתבלבלים בין סוגים שונים של ביטוח – ובעיקר בין ביטוח תאונות אישיות וביטוח חיים.

נציין כי קיימים הבדלים מהותיים בין שני סוגי הביטוח, זאת על אף החפיפה המסוימת השוררת בהם.

למשל – ביטוח תאונות אישיות מכסה את המבוטח בכל עת ובכל מקרה של פציעה, מבחינת כיסוי הוצאות עם טיפולים רפואיים וטיפולי שיקום.

לחצו כאן בחזרה לעמוד הראשי

תוכן עניינים

השוואת ביטוח בריאות

תביעות ביטוח סיעודי

בשל העלייה בתוחלת החיים, רבים מאזרחי ישראל, בוחרים לרכוש ביטוח סיעודי אשר נועד לסייע להם כלכלית, במצבים שבהם יגיע היום, שבו, הם לא יוכלו לתפקד

ביטוח מחלות קשות

ביטוח מחלות קשות

ביטוח מחלות קשות – מה זה ולמה צריך ביטוח כזה? אחת השאלות השכיחות שדורשת הבהרה בנושא של ביטוח מפני מחלות קשות היא השאלה “למה צריך

להמשך הודעת ווטסאפ מלאו פרטים!

קבל שיחת ייעוץ חינם!

מלא/י את הטופס מטה, וניצור איתך קשר בהקדם.