זהירות נהג חדש!

נהג חדש – כשמדובר בנהג חדש היוצא לדרכו בכביש, החוק מחמיר מאוד עם נהגים אלו ועל הענישה במקרים של עבירה, כמו מבחן תיאוריה מחדש, טסט או בדיקות רפואיות חדשות ומחמירות, או גרוע מכך- הכל יחד!

 

בנוסף לנהג חדש שגילו מתחת ל 21 קיימת הגבלה של כמות נוסעים שלא עולה על 2 ברכבו, על פי חוק.

כל החוקים הנוקשים הללו נועדו כדי בעיקר להציל חיים וגם להנחיל בנהגים החדשים שיוצאים לכביש לראשונה בחייהם את חשיבות החוק והסיכון בכלי התחבורה שבידיהם.

אז אם אתם נהגים צעירים וחדשים שזה עתה קיבלתם את הרישיון- מזל טוב וברוכה הבאה לכביש! כעת עליכם לנהוג שישה חודשים בליווי מלווה הכשיר לכך על פי חוק ולאחר מכן תוכלו לנהוג עצמאית לחלוטין לבדכם, זאת כמובן בתנאי חובה של רכישת ביטוח לנהג חדש ושמירה על כלל החוקים לנהג החדש.

חשוב לציין כי לתקופת החובה של מלווה עמכם כשאתם על ההגה, ישנה חשיבות עליונה בעיקר בכדי לרכוש את הנסיון הדרוש והליווי הצמוד של מי שמנוסה בנהיגה תקופה ממושכת בכדי להדריך אתכם ולהיות לצדכם בעת הצורך ובעת מקרים מסוימים שכנהגים חדשים לא תמיד יש את האומץ והכלים להתמודד לבד, ולא רק מבחינת הביטחון אלא גם מהבחינה הכלכלית.

ההבדל בין נהג צעיר וחדש

בעוד שנהג אשר הוציא רישיון מתחת לגיל 24 נחשב נהג צעיר חדש- נהג שהוציא רשיון וגילו מעל 30 נחשב נהג חדש אך לא צעיר בהגדרתו. ההבדלים בין 2 הקטגוריות הם בעיקר בהגבלות על כל אחד מהם.

נהג חדש צעיר מחויב בנהיגה עם מלווה במשך חצי שנה מרגע קבלת הרישיון, כאשר תחילה במשך 3 חודשים הליווי הכרחי על פי חוק לכל שעות היום ולאחר מכן הליווי חל אך ורק על שעות הלילה- אשר מהוות סיכון יותר מאשר שעות היום.

נהג חדש צעיר שגילו מתחת ל 21 מוגבל להסעה של עד 2 נוסעים בלבד ברכבו, כאשר מעל גיל 24 אין הגבלת כמות נוסעים.

עם זאת- ההגדרה של נהג חדש נמשכת במשך שנתיים וללא כל קשר ליזה גיל הוצאתם את הרישיון שלכם.

עקב כל ההגבלות הללו, כך גם המחירים המשתנים של הביטוחים עבור נהגים שהוציא רישיון זה עתה.

המגבלות והחובות החלים על נהגים חדשים

להבדיל ממישהו עם וותק, ישנן הגבלות בכיסוי ביטוח לנהג חדש וכמו גם מגבלות והחמרות בחוק, וזאת על מנת להכין כל מי שקיבל רק עכשיו רישיון לסיכונים הכרוכים בנהיגה בכביש כמו גם הכנה בסיסית למערכת היחסים הדרושה בין מישהו שרק הוציא רישיון לנהגים אחרים בכביש.

לשם זה ישנו החוק של תליית שלט נהג חדש בצידו האחורי של הרכב בכדי שנהגים אחרים יגלו את הסבלנות הדרושה כלפיו לעומת נהג שהוא וותיק.

כמו כן, כשמודבר בעלויות הכרוכות בעבירות תנועה, החוק נוטה להחמיר מאוד עם נהגים חדשים מתוך הצורך להנחיל בהם את משמעות החוקים והשמירה עליהם.

נהג שיורשע בעבירת תנועה שנחשבת חמורה עלול למצוא את עצמו מתחיל את תהליך קבלת הרישיון שכבר עבר לא מזמן מההתחלה ממש, כמו מבחן תיאוריה וביצוע טסט ומינימום שיעורים.

מה זו עבירה חמורה?

מאחר כי משרד הרישוי מגלים אפס סובלנות כלפי עבירות תנועה שבוצעו על ידי נהגים חדשים, הענישה כלפיהם הינה מחמירה משמעותית מאשר על למישהו ותיק.

העבירות הנפוצות בדרך כלל הרשומות במשרד החינוך הן נהיגה ללא רישיון נהיגה בתוקף, נהיגה שלא כחוק בתנאי הרישיון, נתינה לאדם ללא רישיון מתאים או תקף לנהוג ברכב במקומו, עקיפה אסורה, נהיגה במהירות מופרזת, נהיגה ללא מלווה, אי מתן סיוע לנפגע בתאונה או ביצוע פגע וברח, נהיגה בתחת השפעת סמים או אלכוהול, אי עצירה לפני מסילת ברזל- כל אלו מהוות עבירות חמורות עבור כלל סוגי ביטוח לנהגים ובמיוחד נהגים חדשים, כאשר חוקים לנהג החדש הינם מחמירים יותר בענישה שלהם כמו מבחן תיאוריה או טסט חוזר, שלילה לשלושה חודשים או לצמיתות תלוי חומרת העבירה וכדומה.

לסיכום

להביל מביטוח בריאות או ביטוח חיים ביטוח לנהג חדש נחוץ יותר מכל, חשוב להבין ולהפנים כי הכביש הוא מקום מאוד מסוכן ונהיגה נכונה היא בעצם תרבות ותורה שלמה אותה יש ללמוד בקפידה, ועל כן כל החוקים הללו נועדו בכדי לשמור על כל מי שיוצא לכביש ולחייב תא כולם לנהוג בזהירות מירבית.

כלל החוקים לנהגים ללא וותק נועדו בעיקר בכדי להשריש את תרבות הנהיגה הנכונה הזו ולהפנים כי שמירה על החוק הינה קריטית ומהווה את אותו הסיכון וחלה על כולם ללא יוצא מן הכלל, ואיתם גם חומרת הענישה והפקת הלקחים שמגיעים עם העונשים הללו.

תוכן עניינים

ביטוח פנסיוני

ביטוח פנסיוני – אל תוותרו עליו!

ביטוח פנסיוני – אחד ההיבטים המשמעותיים ביותר בתכנון פרישה הוא הבנת מערכות בירוקרטיות בישראל, מערכת פנסיונית עברה שינויים ניכרים במהלך השנים, עם כניסת החוק לגמלת

להמשך הודעת ווטסאפ מלאו פרטים!

קבל שיחת ייעוץ חינם!

מלא/י את הטופס מטה, וניצור איתך קשר בהקדם.