מתי כבר לא מומלץ לעשות ביטוח רכב?

מתי כבר לא מומלץ לעשות ביטוח רכב? כולנו יודעים שלא יוצאים לדרך בלי ביטוח רכב המכסה אותנו במקרה של תאונה, אבל מגיע שלב בחיי הרכב שכבר לא משתלם לשלם על הביטוח, שעלותו עשויה להיות גבוהה ויקרה ככל שהרכב ישן או מקרטע.

לפניכם מספר מצבים בהם שווה לבחון אם לחדש את ביטוח הרכב או להחליף רכב ולהשקיע בו מהבחינה הביטוחית ומה ניתן לעשות עם רכבים ישנים שהוחלט להוריד מהכביש…

האם לביטוח הרכב אכן יש הצדקה כלכלית?

נתחיל בסיטואציה הנפוצה של רכב שעלות הביטוח שלו גבוהה או שווה לערך הרכב.

במקרה כזה הנטל הכספי הוא גבוה וככל הנראה לא משתלם להחזיק רכב שהעלות של הביטוח שלו כה גבוהה ומייצגת את מצב הרכב הרעוע של רכב מזהם השוהה זמן רב במוסך ועשוי לסכן אותנו ואת הסביבה.

אפילו אם התשלום על הביטוח עד נסבל וניתן לספוג אותו על מנת להגיע ממקום למקום בצורה עצמאית, הרי שרכב שמרבה להתקלקל המהווה מפגע תחבורתי וגוזל מאתנו זמן וכסף בכך שנדרש לתקן ולהשיב אותו לחיים כל פעם מחדש הוא לא בהכרח רכב שנרצה להמשיך לנסוע בו.

קחו בחשבון שחברות הביטוח עצמן לא תמיד מוכנות לבטח רכבים ישנים שזמנם אזל או שהיו מעורבים ב-X תאונות.

כמובן שברמת הביטוח אפשר להחליט על ביטוח חובה ללא ביטוח מקיף במיוחד שביטוח זה נחשב יקר במיוחד ופחות משתלם לרכבים שעלותם אלפי שקלים בודדים.

על מנת להחליט האם להמשיך את הביטוח או לא, כדאי לבדוק מה שווי הרכב בשוק ואם בכלל יש לו קונים.
רכב שנשאר בחנייה ומשלמים על ביטוח הוא רכב שאין סיבה להמשיך להחזיק וכנ”ל רכב שעשוי לסכן אתכם או לשאוב את זמנכם וכספכם בשל תקלות מכאניות חוזרות ונשנות.

כדאי להתייעץ עם סוכן הביטוח על מנת להבין באיזה שלב להפסיק את הביטוח, להיפרד מהרכב או להחליף בדגם חדש.

 

מאמרים נוספים:

מדוע כדאי לבחור בגריטת רכב?

האופציות שעומדות בפניכם במידה והחלטתם להמשיך לנסוע על רכב אחר או לעת עתה, להיפרד מהרכב הישן הן: מכירת רכב יד שנייה.

השאלה היא אם לרכב כה ישן או מקרטע יש בכלל קונים וכמה זמן תשקיעו בתהליך שלא לדבר על אובדן כלכלי בניהול מו”מ קשוח מצד הרוכשים הפוטנציאליים שיודעים שאתם מעוניינים להיפטר מהרכב והוא מרגיש עבורכם כמו נטל גדול.
ניתן לפנות לתהליך טרייד אין ולרכוש רכב ממנו ינוכה הערך של הרכב הישן, אך עסקאות אלה עשויות להיות לא משתלמות כשמדובר ברכב ישן ולא אטרקטיבי על אחת כמה וכמה אם עליכם לרכוש רכב חדש ויקר והפער גדול מדי למימון.

אופציה שלישית אשר נחשבת לאטרקטיבית למדי היא לפנות לתהליך של גריטת הרכב. אומנם נכון לכתיבת שורות אלה, לא קיימת אופציה גריטה של המדינה, אבל אפשר לפנות לצרכי פירוק לחברות ומגרשים פרטיים המתמחים בנושא.

הכוונה היא שמהרכב הישן שלכם יחלצו את חלקי החילוף החיוניים שעוד תקינים וירכיבו אותם ברכבים אחרים שיוכלו “ליהנות” מהם כל עוד ניתן וחומר הגלם ילך למחזור לטובת צרכי התעשייה.

היתרון הוא שהתהליך פשוט לביצוע ואתם תקבלו תגמול כספי בעד הרכב בהתאם לסוג הרכב, שנת ייצור, דגם ומצבו.

כמובן שכדי להוריד רכב מהכביש יש לפנות למשרד הרישוי וכן לא לשכוח לבטל את הביטוח על מנת שלא תשלמו על רכב שפורק ואינו שמיש יותר.

כעת תוכלו להחליט אם לרכוש רכב אחר שמשתלם לבטח גם בביטוח מקיף ויוכל לשרת אתכם בנאמנות במסעות הבאים שלכם.

תוכן עניינים

בדיקת כפל ביטוח

בדיקת כפל ביטוח

הבדיקת כפל ביטוח – במהלך שנת 2018 דווח בעיתון הכלכלי גלובס כי מבדיקת רשות שוק ההון עולה כי תופעת הכפל גורמת לציבור להוצאות כספיות מיותרות

להמשך הודעת ווטסאפ מלאו פרטים!

קבל שיחת ייעוץ חינם!

מלא/י את הטופס מטה, וניצור איתך קשר בהקדם.