מה כולל ביטוח שיניים פרטי?

מה כולל ביטוח שיניים פרטי? כששומעים את צירוף המילים ביטוח שיניים פרטי, חושבים על עלויות גבוהות ששייכות אך ורק לעשירון העליון, ולעיתים זה אכן כך. אך אם לעשות זאת נכון, גם אתם תוכלו לבטח את עצמכם ואת מגוון טיפולי השיניים שלכם בביטוח שיניים פרטי.

רוב התושבים בארץ עושים ביטוח דרך מקום עבודתם המאפשר זאת, או לחילופין דרך איגודים גדולים כמו ״חבר״ השייכים למשטרת ישראל או צבא הגנה לישראל.

עם זאת, ברגע האמת הרבה מהם מגלים כי עליהם להוציא כספים רבים מכיסם, בייחוד כשמדובר בטיפולי שיניים כמו השתלות שיניים או טיפולים רציניים משקמים אחרים.

זה אמנם נכון שהדעה הרווחת היא שכשאנחנו מבטחים את עצמנו בביטוחים שונים כמו ביטוח שיניים פרטי לצורך כיסוי עלויות טיפולי שיניים, ביטוח נסיעות לחו״ל או ביטוח חיים, אנחנו מאמינים כי על כל מקרה מגיע לנו החזר מלא על חשבון חברות הביטוח, אך בפועל חשוב להבין כי הביטוחים בעצם מהווים מימון חלקי ולא מלא.

לקופת חולים כללית הייתה בזמנו יוזמה משמעותית בקרב הביטוחים, מה שגרם לגסיסה איטית וכואבת עבור חברות הביטוח וביטוח שיניים פרטי במיוחד, עקב התייקרות המחירים הדרסטית והתנאים שלא משתלמים בהתאם למחיר, ועקב כך הצטרפו כל קופות החולים כאחד והציבו תנאים חדשים לביטוחים המשלימים של הלקוחות המטופלים שלהם, מה שגרם לרופאים פרטיים רבים להתחיל לפחד על מקומם ועל פרנסתם.

מאז קרו שינויים רבים בתחומי ביטוח הבריאות וביטוח השיניים הפרטי המכסה את כל הנדרש אצל הלקוחות הפרטיים, ועקב כך כיום ישנן שלוש אפשרויות עיקריות למטופלים המעוניינים בטיפולי שיניים:

רופאים פרטיים

כשאתם מבקרים רופא פרטי, כל העלות של הביקור וגם טיפולי שיניים היא עליכם.

זוהי בהחלט האפשרות היקרה ביותר אך כדאי לבדוק את מגוון האפשרויות אצל רופאים אחרים מאחר וישנו הבדל בין המחירים בין כל אחד מהם.

לדוגמא, באזורים של פריפריה אתם תשלמו פחות באופן משמעותי.

חברות ביטוח

פעמים רבות, כאמור, תוכלו לבטח את עצמכם דרך מקום העבודה או האירגון אליו אתם שייכים, כאשר לביטוח שיניים פרטי דרך חברת ביטוח חיצונית יהיו 2 מסלולים עיקריים.

במסלול אחד יש הסכם ישירות מול הרופא הפרטי אשר מגיש את החשבונית והצילומים לאחר הטיפול לחברת הביטוח- והיא קובעת את עלות ההשתתפות העצמית של המבוטח בהתאם לסוג הטיפול.

לעומת זאת, במסלול השני כשמדובר בטיפולים משקמים ומורכבים למיניהם כמו השתלות שיניים, הרופא מגיש תוכנית עבודה מסודרת לחברת הביטוח טרם תחילת העבודה, לצורך קבלת הצעת מחיר ואישור כולל לתחילת העבודה בפועל. בדרך כלל, התשלום מתבצע כך שהמטופל משלם על הטיפול ומקבל את ההחזר על העלויות ישירות מחברת הביטוח.

קופות חולים

המחירים המוזלים למבוטחים ניתנים אצל מרפאות חיצוניות חברות של קופות החולים המוכרות והגדולות, כאשר קופות החולים הן אלו שמעניקות את הסדר התשלום וההסכם מול המרפאה והלקוח המבוטח במקרה של טיפולי שיניים.

טיפולים משקמים

טיפולי שיניים הנפוצים ביותר הם השתלות שיניים בקרב מבוטחים, במיוחד מי שיש ברשותו ביטוח שיניים פרטי.

הקופה בעצם מממנת את הטיפול אך חברות הביטוח שמות את עלות הטיפול בסימן שאלה ובתנאי של מיקומו של השתל.

כשחברת הביטוח רואה כי השתל נמצא במקום עם סיכון בתוך פיו של המטופל, הן לא מאשרות מימון מלא לטיפולי שיניים מסוג זה מאחר וזה כרוך בסיכון עתידי של טיפולי שיניים נוספים כמו עקירה וטיפול שורש וכדומה ולכן חברות הביטוח לא מעוניינות לקחת חלק בזה.

כתרים

ההחזרים על הטיפול הם די נמוכים יחסית לשאר הטיפולים וההחזר תלוי בסוג והחומר ממנו עשוי הכתר.

במידה ומדובר בכתר חרסינה בחברות הביטוח לא מחזירות כסף למבטחים כלל וכלל מאחר ומדובר בכתר יקר מאוד לעומת שאר החומרים.

ניתוחי חניכיים

ניתוח חניכיים כרוך בהשתתפות עצמית גבוהה מצד המטופל המבוטח.

גז צחוק

שימוש בגז צחוק מקובל בקרב ילדים וכל טיפול הוא בעלות של 150- 200 שקלים.

חברות הביטוח לא מאשרות את מימון טיפול בגז צחוק מאחר וישנה נטייה של רופאים לדווח על שימוש בחומר למרות שלא היה שימוש, כמו כן למרות שעלותו הינה נמוכה, חברות הביטוח חוששות מהנפוצות של השימוש בקרב ילדים רבים.

טיפול בחו״ל

גם אם מדובר בטיפול חירום, נסיעות לחו״ל אינן זוכות להחזר וכיסוי מחברות הביטוח וכל העלויות הן על המבוטח ונתונות לשיקוליו בלבד.

תוכן עניינים

הלוואת גמ"ח

גמח הלוואות

גמח הלוואות – הצורך הגובר בפתרונות הלוואות חלופיים ככל שהכלכלה העולמית ממשיכה להתפתח, הביקוש להלוואות חוץ בנקאיות ואפשרויות מימון חלופיות גדל באופן משמעותי. בישראל, למשל,

כפל ביטוח בריאות פרטי

כפל ביטוח בריאות פרטי

כפל ביטוח בריאות פרטי – כפל ביטוח הוא מצב שבו המבוטח מחזיק בביטוחים שונים שהכיסוי הביטוחי שלהם חופף או זהה. מצב כזה עשוי להתרחש בפוליסות

חברת ביטוח בריאות זולה

חברת הביטוח הכי זולה

חברת הביטוח הכי זולה זה לא הדבר היחיד שאתה צריך לחפש | מחיר זה דבר חשוב בכל מוצר שאנחנו רוכשים, גם כאשר אנו רוצים לרכוש

להמשך הודעת ווטסאפ מלאו פרטים!

קבל שיחת ייעוץ חינם!

מלא/י את הטופס מטה, וניצור איתך קשר בהקדם.