ביטוח חובה לרכב

ביטוח חובה לרכב – כשמו כן הוא, ביטוח חובה לרכב הוא ביטוח מחייב על-פי חוק, כאשר על כל בעל מכונית לרוכשו, מטרת ביטוח זה היא להעניק כיסוי כספי לבעל הרכב ונוסעיו, במקרים של פגיעת תאונה בעת הנסיעה ברכב.

וכן במקרה שעל הנהג או הנוסעים לעבור טיפולים או בדיקות רפואיות כתוצאה מהפגיעה.

יצוין ויודגש כי חובה על בעלי הרכבים כולם לרכוש ביטוח חובה לרכב וכי נסיעה ברכב שאינו מבוטח בהתאם מהווה עבירה על החוק הפועל.

נהג הנתפס ללא ביטוח חובה יזומן לרוב לבית בין לדיני תעבורה, כאשר העונש על עבירה זו עשוי להיות קנס כספי ולעיתים שלילית רישיון לתקופת מה.

מחיר ביטוח זה דומה למדי בכל חברת ביטוח.

מחירו של ביטוח חובה עשוי להיות יקר יותר כאשר מדובר בנהגים עם היסטוריה עשירה בתאונות.

הבדל נוסף שניתן לציין במחירי הביטוחים – מקורו בפרמטרים אחרים של ביטוח, כדוגמת ביטוח מקיף לרכב, כמו גם ביטוח צד ג’.

תאונות דרכים וביטוח

על-מנת להמחיש ולהדגיש את החשיבות של ביטוח החובה (ולא רק בפן החוקי המחייב), נפרט מה מתרחש במקרה בו נהג מוצא עצמו מעורב בתאונת דרכים, לא עלינו.

לא כדאי לשכוח שלעיתים מזומנות תאונות נגרמות בכלל נהגים אחרים הנוסעים בזמן שאנו נוסעים, ובאותה הדרך, על אף שהאשמה אינה בנו כלל.

דמיינו שאתם נוסעים לכם להנאתכם ליעדכם הבא ולפתע, משום מקום, נוגח בכם אוטו אחר, כאשר אתם והנוסעים האחרים ברכב אינכם מכוסים על-פי החוק, במידה שלא דאגתם לבטח את הרכב בביטוח חובה.

נוסף על כך, אלו שהצטרפו אליכם לנסיעה יהיו רשאים לתבוע לכם “את הצורה” בשל הנזקים שנגרמו להם (פיסיים ו/או נפשיים), שהרי אין ברשותכם ביטוח. יודגש כאן שבמקרים מעין אלו, הכוללים נוסעים פגועים ונהג שב”רוב חוכמתו”  לא דאג לסדר ביטוח, המדינה תפצה את אותם נוסעים פגועים. זוהי דוגמא קטנה בלבד – פשוטה וקטנה – אולם היא יכולה להמחיש את החשיבות הרבה שבהחזקת ביטוח חובה לרכב.

ביטוח רכב חובה

ביטוח חובה מכסה אתכם וגם את הנוסעים עמכם במקרים של פגיעה פיסית וגם אם פגעתם חלילה בהולך רגל תמים.  ביטוח זה אינו מכסה פגיעות ברכב עצמו או ברכוש; לשם כך קיימים ביטוחים אחרים, ייעודיים. ביטוח זה מכסה נפגעים גם במקרי “אובדן כושר עבודה”, כאשר מטרתו היא לסייע בשיקום הנפגעים ובהשבתם לשגרת חייהם הרגילה והאהובה (או, לחילופין, האפרורית).

ביטוח חובה לרכב פרטי

לסיכום העניין: הדבר הראשון שמוטל עליכם לבצע מיד עם רכישת מכוניתכם, היא לדאוג לביטוח חובה מתאים, בין אם מדובר ברכב חדש דנדש ובין אם זהו רכב טראנטה בעל מראה בלתי-מושך בעליל. ביטוח זה יקנה לך ולנוסעיך את השקט הנפשי הנדרש. מחיר הביטוח מושפע מהיסטוריית הנהיגה, כך שישנה סיבה נוספת להקפיד על נהיגה תקינה ועל-פי החוק, תוך הימנעות מתאונות מיותרות.

כאשר אתם סמוכים ובטוחים שתעשו ברכב שימוש לתקופה מוגבלת בלבד (למשל, טרם נסיעה לטיול ארוך, או לפני שאתם מקבלים רכב מהעבודה, עם דלקן חינם על חשבון הברון), מומלץ גם אז לרכוש ביטוח למספר חודשים. כך או כך, דאגו להיות מעודכנים בכללים והחוקים הנוגעים בביטוח רכב. לחצו כאן לפרטים אודות ביטוח נהג צעיר

תוכן עניינים

לבצע סקר שוק של ביטוח

לבצע סקר שוק של ביטוח

מתוך סוגי הביטוחים השונים שחברות הביטוח מציעות, קיים גם ביטוח תכולה לדירה. תכנית זו כוללת במסגרתה שני רכיבי ביטוח שונים: ביטוח מבנה וביטוח תכולה. מובן

ביטוח חיים למשכנתא

ביטוח חיים למשכנתא

ביטוח חיים למשכנתא – קניתם דירה? ובכן, זה בוודאי הזמן לומר – התחדשו! משכתם כנראה את כמות המזומנים המרבית הניתנת, בעוד שיתרת הסכום הנדרש לרכישה

להמשך הודעת ווטסאפ מלאו פרטים!

קבל שיחת ייעוץ חינם!

מלא/י את הטופס מטה, וניצור איתך קשר בהקדם.