חוזה הנחתם בין חברת הביטוח לבין המבוטח

חוזה הנחתם בין חברת הביטוח לבין המבוטח – בשל שינויים מהותיים למדי שהתרחשו בעולם הביטוחים בשנים האחרונות, ובעיקר בעולם ביטוח החיים, חלו שינויים משמעותיים גם בסוגים ובהגדרות של ביטוח אובדן כושר עבודה בקרן פנסיה. על מה מדובר כאן?

כיסוי אובדן כושר עבודה מהווה נדבך משמעותי בכל פוליסת ביטוח מנהלים, ביטוח פרטי וביטוח פנסיה, שכן הכיסוי מבטיח שהחברה המבטחת תשלם למבוטח את הפיצוי החודשי הנקוב בפוליסה כל זמן שהמבוטח בלתי כשיר לעבוד. קיימים הבדלים רבים בין התכניות המוצעות על-ידי חברות ביטוח שונות.

לעיתים מזומנות עולה השאלה (הלגיטימית): היכן ראוי וכדאי להפריש כספים לטובת פנסיה? אולי בקרן פנסיה, או דווקא בביטוח מנהלים? לפני שנעניק תשובה ראויה לשאלה דלעיל, כדאי לבחון את הפלוסים והמינוסים שבכל מסלול.

חוזה הנחתם בין חברת הביטוח לבין המבוטח

ביטוח מנהלים הוא לא יותר ולא פחות מאשר חוזה הנחתם בין חברת הביטוח לבין המבוטח, במסגרתו מופקד על-ידי המבוטח מדי חודש סכום קבוע להבטחת זכויותיו הפנסיוניות עם פרישתו לגמלאות, ולמעשה להבטיח לעצמו וליקיריו תשלום חודשי קבוע, במקרה (חלילה) של פטירה מוקדמת.

זכרו שבמסלול זה ניתן לרכוש ביטוח המכסה מקרים של מוות, נכות תאונה, אובן כושר לעבוד ועוד.

חוזה הנחתם בין חברת הביטוח לבין המבוטח

לעומת קופות הפנסיה, עם ביטוח מנהלים יוכל המבוטח לקבל קצבה ללא קשר לתשלומים נוספים שיקבל מביטוח לאומי עקב פגיעת עבודה ובמילים אחרות – סכום שלא יופרש מקרן הפנסיה.

ביטוח מנהלים נותן הטבת מס המתעדכנת כל שנה בשיעור של 25% מסכומי הכסף שהפקיד המבוטח. בתום תקופה זה, בעת יפרוש אותו מבוטח לגמלאות, ניתן בתנאים מסוימים יהיה למשוך סכומי פיצוי פיטורין, בלא תשלום מסים.

לעומת ביטוח המנהלים, קרן פנסיה אינה משמשת כחוזה בין הצדדים – היא פועלת מכוחו של תקנון.

“האם יש לקרן גם חסרונות?” אתם בוודאי שואלים; ובכן, חסרונה העיקרי של הקרן טמון ביכולתה החד צדדית לשנות את התקנון.

בנוסף, הקרן אינה מעודדת משיכה חד-פעמית של כספים בסוף התקופה, ובמקום זאת מעודדת קבלה של קצבה חודשית קבועה.

אולם ישנו גם יתרון בולט לקרן פנסיה: יתרון המיסוי המתבטא במתן זיכוי ממס המגיע לכדי 35%.

במידה שעדיין אינכם בטוחים מה לעשות כרגע ובאיזו תכנית כדאי לכם לבחור, ראוי שתחקרו יותר.

לחצו כאן לפרטים אודות ביטוח בריאות

תוכן עניינים

סוכן ביטוח במרכז

סוכן ביטוח במרכז

סוכן ביטוח במרכז – זה לא מספיק לבחור סוכן ביטוח במרכז, אתה צריך לבחור סוכן מקצועי ומהימן! ראשית, כדאי להבין שבחירת סוכן או סוכנות ביטוח

ביטוח תרופות שלא בסל הבריאות

ביטוח תרופות שלא בסל הבריאות

ביטוח תרופות שלא בסל הבריאות – מדי שנה מחכים בכיליון עיניים חולים במחלות קשות, לפרסום שמות התרופות החדשות שנכנסו לסל הבריאות. לעתים רבות, זו יכולה

להמשך הודעת ווטסאפ מלאו פרטים!

קבל שיחת ייעוץ חינם!

מלא/י את הטופס מטה, וניצור איתך קשר בהקדם.